80. gadu superzvaigzne – Mercedes-Benz AMG Hammer

Mercedes-Benz E klases “W124” AMG specifikācijas modeli nebija iespējams iegādāties, aizejot pie dīlera un izvēloties pareizo krāsu un specifikāciju. Katra automašīna bija unikāls AMG darbnīcas veidots projekts uz “W124” modeļa bāzes, no kuras tika veidots autobūves mākslas darbs. Viens no šiem autobūves šedevriem tika uzticēts automašīnu transporta kompānijai “Kurbads”. 

Šo AMG uzņēmuma uzlaboto spēkratu vēl dēvēja par “āmuru” (Hammer), šāds nosaukums vēlāk izrādījās diezgan atbilstošs, ņemot vērā tā parametrus. Katra “āmura” ražošana sākās ar Mercedes “W124” auto ar noņemtu transmisiju un ritošo daļu. Ierastais V6 dzinējs tika aizstāts ar V8 5,6l DOHC motoru, klientiem bija iespēja arī izvēlēties 6,0 l dzinēju ar 375 ZS lielu jaudu, kas nodrošināja ieskrējienu līdz 100 km/h 4,8 sekundēs.

Lielāks un smagāks dzinējs radītu izsvarojuma problēmas ielas specifikācijā, tomēr atsperu, amortizatoru, diska bremžu, transmisijas un aizmugurējā diferenciāļa novietojums AMG versijas šasijā ir izveidots tā, lai automašīna būtu ievērojami labāk izbalansēta kā standarta komplektācijā. 

Ārēji šis sedans neatgādina neko vairāk par parastu Mercedes-Benz automobili. Tas ir saprotams, jo priekšējie un aizmugurējie spoileri, sānu sliekšņi un spārni vizuāli maz atšķiras no oriģināla. Tomēr tā ir tikai ilūzija, jo visas aerodinamikas detaļas ir testētas vēja tunelī, pielāgotas mazākai pretestībai, ļaujot tam traukties cauri vējam kā zibenim. 

Vienīgais vienojošais faktors visām AMG “Hammer” automašīnām bija V8 dzinējs. Joprojām nav zināms precīzs saražoto “āmuru” skaits, padarot katru šo spēkratu par unikālu vēsturisku liecību. Automašīnas ziedu laikos to varēja iegādāties par aptuveni 125 000 – 160 000 ASV dolāru, atkarībā no komplektācijas. Bet tā ražošanas ātrums AMG darbnīcās bija vien divas vienības mēnesī.