Kurbads automašīnu transporta nozares seminārā Hamburgānn

Oktobra beigās Hamburgā tika aizvadīts ikgadējais Eiropas automašīnu transporta uzņēmumu asociācijas (ECG – Association of European Vehicle Logistics) seminārs, kurā galvenā tēma bija “Digitalizācija un mūsdienu tendences”.

Starp 270 delegātiem no visas Eiropas bija arī “Kurbads” noliktavas vadītājs Uldis Čalpa un loģistikas speciālists Jurģis Ansfelds. 

Neskatoties uz nozares ekonomisko atplaukumu un stipro izaugsmi pēdējos gados, automašīnu transporta un loģistikas sektors joprojām neiet soli solī ar tehnoloģiju attīstību. Ja nozare nespēs pielāgoties augošajām patērētāju prasībām, digitalizācijas laikmetam un neatradīs iespējas inovatīviem risinājumiem, sekos krīze.

Automašīnu transporta nozares adaptācija modernajām tendencēm, piemēram, automobiļu pirkšana internetā, var pavērt loģistikas kompānijām jaunas biznesa iespējas un veidus, kā pievienot papildus vērtību sniegtajiem pakalpojumiem.

“Eiropā manāmi pieaug pārdoto automobiļu skaits internetā, kas nozīmē automašīnas transportu no rūpnīcas līdz klienta mājas durvīm. Latvijā vēl ar šādu praksi nesaskaramies, bet jābūt gataviem vēl vairāk personalizēt klientu apkalpošanu,” globālās vēsmas ar Latviju sasaista Uldis Čalpa.

Lai transporta nozare attīstītos straujāk, ES valstīm ir nepieciešams solidarizēties lēmumu pieņemšanā, tomēr ne viss ir tik vienkārši. Piemēram, elektroniskā CMR atļaušanu starptautiskajā transporta sistēmā pagaidām ir ratificējušas tikai 10 valstis. Nozare būs iedzinēju lomā šajā jautājumā tik ilgi, kamēr tādi lieli spēlētāji automašīnu tirgū kā Vācija atturēsies no ratificēšanas.

“Par elektronisko CMR ieviešanu nozarē runā jau gadiem. Priecē, ka Hamburgā tam tika veltīta pastiprināta uzmanība. Manuprāt, tas būtu pirmais solis, kas jāizdara digitalizācijas laikmetā, jo ieguvēji būtu visi – piegādes ķēde kļūtu vēl ātrāka, būtu mazāk neskaidrību CMR aizpildīšanā, arī papīru kalni samazinātos,” prioritāru pirmo soli uzskaita “Kurbads” noliktavas vadītājs.

Lēno pāreju uz jaunajām tehnoloģijām uzsvēra arī ECG prezidents Wolfgangs Gobels: “Globāli skatoties, nozare ir lēni reaģējusi uz inovācijām un pārāk maz investējusi jaunās idejās un tehnoloģijās. Daļēji vainojama ir lēnā izaugsme Eiropas tirgū, kas tikai nesen ir sācis atgūties, kā arī uzņēmumu zemās finansiālās rezerves un augstās darba izmaksas. Tomēr nozarē ir manāms fantāzijas trūkums un drosme uzņemties riskus.”

“Šobrīd mūsu uzņēmumā izstrādes stadijā ir vienota elektroniskā sistēma ar galveno mērķi – visi visu zina. Piemēram, tiklīdz kā automašīna ir nokrauta, autovadītājs ar sistēmas palīdzību paziņo loģistikas nodaļai un noliktavai. Tas pats ar automobiļa pieņemšanu noliktavā. Līdzīgi ir ar CMR – kamēr tas stāv uz kāda galda, to neredz neviens cits, rodas aizture,” ar “Kurbads” prioritātēm tehnoloģiju ziņā iepazīstina Uldis Čalpa.