Kurbads seko līdzi tendencēm kravas auto nozarē

Transporta kompānija „Kurbads” nepārstāj sekot līdzi jaunākajām tendencēm kravas auto tehnoloģiju attīstībā, tāpēc ar interesi apmeklēja izstādi „Auto 2015”, kur varēja iegūt detalizētu informāciju par jaunumiem nozarē.

Plaša spektra izstādē kravas automobiļiem bija atvēlēta vieta pirmajā zālē, kur vienkopus savus jaunākos spēkratus izlikušas apskatei nozares vadošās rūpnīcas – Volvo, Renault, MAN un DAF.

Transporta kompānijai „Kurbads” mērķis izstādē bija uzzināt, kādā virzienā strādā lielie ražotāji un uz kādām attīstības prioritātēm tie liek akcentus.

Tā „Volvo Trucks Latvia” pārdošanas daļas vadītājs Andis Kozlovskis uzsvēra: „Volvo ir vismaz soli priekšā konkurentiem ar jaunajām tehnoloģijām, it īpaši dinamisko balstiekārtu un „I-shift double clutch” pārnesumkārbu, kas ļauj ievērojami samazināt degvielas patēriņu un palīdz automobilim saglabāt jaudu sarežģītas braukšanas apstākļos – stāvā kāpumā, sliktas saķeres segumā. Vislabākais šoferis vairs nespēj sacensties ar datoru. Tomēr kravas uzkraušanā uz autovedēja joprojām vislielākā nozīme ir šofera pieredzei un meistarībai, jo te īpašas jaunas tehnoloģijas palīgā nenāk.”

Šī unikālā un izsmalcinātā tehnoloģija ir ļoti nozīmīga transporta kompānijai „Kurbads”, jo ikdienas reisi vijas cauri kalnu ielejām, piemēram, Alpos, kur ir strauji kāpumi un kritumi, kā arī ekstremāli apstākļi, kur liela nozīme ir vilcēja jaudai.

Tehnoloģiju attīstība jaunākajos Volvo modeļos uzlabo gan drošību, gan samazina degvielas patēriņu: „Adaptīvā kruīza kontrole ļauj ieekonomēt degvielu, balstoties uz citu automobiļu pieredzi attiecīgajā maršrutā – dators izvēlas pareizo braukšanas režīmu, lai sasniegtu maksimālo rezultātu,” stāsta Andis.

Atgriezties autovedēju vilcēju tirgū plāno viens no nozares smagsvariem- Renault. Jau oktobrī uzņēmums prezentēs jauno modeli, kas īpaši pielāgots automašīnu transportēšanas iekārtu uzstādīšanai.

Kā pavēstīja Nedas Jakniunas, Renault kravas auto pārdošanas daļas vadītājs: „Renault „Magnum” pirms vairākiem gadiem bija tirgus līderis, jo spēja piedāvāt vismazāko attālumu no iekārtas līdz zemei un vilcējam, ļaujot iegūt papildus vietu automašīnu uzkraušanai. Jauns piedāvājums sagaida klientus oktobrī.”

Vaicāts par galveno priekšrocību starp konkurentiem, Jakniunas atbildēja: „Tā viennozīmīgi ir cenas un kvalitātes attiecība. Spējam piedāvāt augstas kvalitātes produktu par ne tik augstām cenām. Turklāt īpaši piedomājam par degvielas ekonomiju. Lielu ieguvumu sniedz kabīnes uzbūve, kas ievērojami samazina gaisa pretestību.”

Kompānijas MAN pārstāvis pavēstīja: „Mūsu kompānija liek uzsvaru uz to, ka piedāvājam ļoti izdevīgus garantijas nosacījumus ar pilnu servisu pirmajā gadā un nākamajos divos galveno mezglu bezmaksas pārbaudi un remontu. Tāpat, pērkot MAN Efficient Line2 kravas auto, iegūsiet samazinātu degvielas patēriņu par 6,5%.”

Visi aptaujātie kompāniju pārstāvji uzsvēra jaunās tehnoloģijas, kas gan ļauj ekonomēt degvielu, gan palīdz uzlabot drošību uz koplietošanas ceļiem. Uzsvars tiek likts uz izsmalcinātu sistēmu ieviešanu, kas ļautu samazināt cilvēciskā faktora dēļ pieļautās kļūdas un neprecizitātes. Virzāmies uz aizvien datorizētāku kravas auto ražošanu. Kompānijas savstarpēji arī cīnās par vislabākajiem degvielas ekonomijas rādītājiem un CO2 izmešu samazināšanu.