Testējam jauno Audi Q7

Oficiālais Audi dīleris Latvijā “Moller Auto” piedāvāja kompānijai kā sadarbības partnerim izmēģināt jauno Audi Q7 modeli. “Kurbads” vadība, novērtējot sasniegto darbā, automobiļa testēšanu uzticēja Audi un VW loģistikas vadītājam Baltijas valstīs Jurģim Ansfeldam.

Izmēģinājuma braucienam tika piedāvāta Audi Q7 3.0 TDI S-Line apvidus automašīna.

“Pirmā satikšanās ar auto, protams, notiek vizuāli,” stāsta Jurģis Ansfelds. “Sākuma asociācijas radās ar cēlajām un monumentālajām Berlīnes administratīvajām ēkām.”

 Šķiet, ka Audi dizaineri spēj perfekti nolasīt klientu vēlmes, jo auto salonā ir ideāls slēdžu izvietojums un gaismu plānojums.

“Tā ir visaugstākās klases kvalitāte salonā. Audi mūs pie tās jau ir pieradinājis.  Patīkami pārsteidza LED gaismu strīpas – bija ļoti labs apgaismojums, kas radīja patīkami mājīgu noskaņu brauciena laikā. “

“Īpaši vēlos uzsvērt multi LED priekšējos lukturus, kas rada izcilu redzamību nakts laikā. Pēc grūtas darba dienas pie datora acis ir sagurušas, bet Audi lukturu apgaismojums krietni atviegloja braukšanu mājup tumšā laikā,” sajūsmināts ir loģistikas speciālists.

Matrix LED lukturi ne tikai rada apgaismojumu, kas līdzvērtīgs dienasgaismai. Tie, izmantojot modernākās tehnoloģijas, adaptējas automašīnas apkārtnei – sensori un īpaša kamera ļauj lukturiem uztvert apkārtējo gaismu un attiecīgi regulēt Audi sniegto apgaismojumu. Rezultāts – pretī braucošie šoferi netiek apžilbināti, bet Q7 vadītājam ir patīkami, lieliski apgaismoti braukšanas apstākļi.

“Audi jaunās tehnoloģijas izmanto drošības uzlabošanai. Piemēram, “aklajā zonā” ir automobilis, par to signalizē lampiņa uz sānu spoguļiem. Ir speciāls sensors, kas regulē joslu maiņu. Ir padomāts par jebkuru situāciju. Ja seko norādēm, iekļūt satiksmes negadījumā ir teju neiespējami.”

Audi Q7 3.0 TDI ir aprīkots ar V6 dīzeļdzinēju, piedāvājot 268 ZS lielu jaudu un 600 Nm griezes momentu.

Jurģa priekšnojautas izrādījušās maldīgas un piedzīvots patīkams pārsteigums: “Biju pārliecināts, ka auto ir pārlieku augsts degvielas patēriņš. Tomēr jāatzīst, ka kļūdījos. Testa brauciena laikā gan pa šoseju, gan pilsētas sastrēgumos borta dators uzrādīja 10l/100 km lielu patēriņu. Tas man bija patīkams atklājums, ņemot vērā automašīnas dinamiku, uzskatu, ka tas ir iespaidīgi,”

Jurģis, kurš ikdienā ir manuālo ātrumkārbu piekritējs, uzslavē astoņu pakāpju Tiptronic pārnesumkārbu: “Jebkurā braukšanas režīmā vienmēr ir pieejama laba dinamika apdzīšanas manevram vai joslu maiņai. Ar šādu automātisko ātrumkārbu es būtu gatavs braukt.”

Jurģa Ansfelda gala verdikts: “Uzskatu, ka labākais modelis savā klasē. Dizaina ziņā nav izlecošs, var ātri pierast pie katram automobilim raksturīgās specifikas. Manuprāt, vislielākā priekšrocība – auto ir mierīgs un kluss, prieks braukt un baudīt braucienu. Jaunais Audi Q7 ir piemērots braukšanai pa ikdienas maršrutiem, gan pa bezceļiem.”