Ziņas no Auto nozares foruma 2016

Ceturtdien, 21. aprīlī automašīnu transporta kompānijas „Kurbads” pārstāvji apmeklēja ikgadējo „Auto Asociācija” un „Dienas Bizness” organizēto “Auto nozares forumu 2016”, kur jomas eksperti un uzņēmumu vadošie darbinieki  sprieda par nozares aktualitātēm un nākotnes tendencēm.

Foruma galvenās tēmas šogad bija „Ceļā uz Latvijas autoparka ilgtspējīgu attīstību”, kas vērsta uz CO2 izmešu samazināšanas iespējām un „Finansējuma pieejamība autonozarē”, kas vēstīja par līzinga iespējām jaunu automašīnu iegādei un moderniem risinājumiem uzņēmuma autoparka pārvaldīšanā.

Konferenci atklāja Latvijas Republikas satiksmes ministrs Uldis Augulis, kurš iepazīstināja ar jaunākajiem statistikas datiem, atklājot, ka 20% no pašreizējiem CO2 izmešiem Latvijā nāk no autotransporta, bet vidējais autoparka vecums ir 13 gadi. Salīdzinot ar citām ES valstīm, ir ļoti augsts apvidus auto īpatsvars – 29%. C02 samazināšanu satiksmes ministrs nodēvēja kā „sarežģītu procesu, kas prasa rīcību no visām iesaistītajām pusēm”.

Mūsu kompānijai labas ziņas pavēstīja „Auto Asociācijas” prezidents Andris Kulbergs: „Latvijā joprojām ir mazākais jauno auto tirgus Baltijā, bet tam pērn bija visstraujākā izaugsme. Prognozējam, ka šogad vieglo automašīnu tirgus piedzīvos 4,5% izaugsmi.” Savā prezentācijā viņš uzsvēra, ka ES regula paredz: 2030. gadā C02 izmešu daudzums visās ES valstīs nedrīkst pārsniegt 2005. gada rādītājus. Tā ir problēma, kas jāsāk risināt nekavējoties.

Andris Kulbergs iezīmēja nākotnes tendences auto ražošanā: „Šobrīd autoražotāju lielākais bieds – cilvēkiem vairs nav interesanti vadīt automobili. Esošais auto ražošanas process ir neefektīvs un neelastīgs, kas ļauj tādiem ar auto nozari nesaistītiem uzņēmumiem kā „Google” un „Apple” ielauzties automašīnu tirgū ar patērētājiem daudz interesantāku piedāvājumu.”

Arnis Janvars, uzņēmumu “BioVenta” un “Ventamonjaks serviss” valdes priekšsēdētājs uzsvēra, ka Latvijā ir liels potenciāls biodegvielas ražošanai un izmantošanai. Šobrīd tā dažādu iemeslu dēļ ir mazliet dārgāka par fosilo degvielu, bet tā nodrošina par 63% mazāk CO2 izmešu autotransportā.

Jauno automobiļu tirgus Latvijā, Eiropā un daudzviet pasaulē atkopjas un tuvojas vai atsevišķās valstīs jau pārsniedzis pirmskrīzes līmeni, kas nozīmē vairāk darba arī automašīnu transporta kompānijām.

Bet lielākais izaicinājums auto transporta nozarei ir CO2 izmešu samazināšana, kas bija arī pērnā gada konferences galvenā tēma. Gada laikā nav panākti nekādi risinājumi, ir bijuši notikumi, bet nav bijušas darbības, lai izstrādātu rīcības plānu. Ja Latvija nespēs uzlabot situāciju, 2030. gadā būs jāmaksā soda naudu par katru izmešu tonnu virs kvotas. Darbs mums visiem kopā.