Pārsteiguma automobilis no Volkswagen

Volkswagen “Karmann-Ghia” ir automobilis, kurā stils un braukšanas prieks tika izvirzīts par prioritāti. Šis vācu autobūves giganta Volkswagen modelis izmainīja uzņēmuma reputāciju, kas līdz 1955. gadam bija stingri balstīta uz uzticamo VW “Beetle” automašīnu. “Karmann-Ghia” pierādīja, ka Volkswagen var ražot arī veiksmīgas sporta kupejas un kabrioletus. Kurbads loģistikas centrā viesojās 1971. gada eksemplārs, bet automašīnu ražošanas cikls ilga no 1955. līdz pat 1974. gadam.

Automašīnas nosaukumam ir interesanta un sarežģīta vēsture. VW piecdesmito gadu sākumā bija strauji augošs Rietumvācijas autobūves uzņēmums. Karmann bija tradīcijām bagāts autobusu ražotājs, kas tolaik būvēja “Beetle” kabrioletu modeļus. Ghia bija augstākās klases itāļu dizaina uzņēmums. Saliekot kopā firmu nosaukumus, radās spēkrata vārds.

Ideja par kupejas ražošanu dzima Karmann, par pamatu izmantojot Beetle bāzi, kam bija vienkārša un viegli pielāgojama platforma, kurai būtu viegli uzbūvēt īpašu virsbūvi. Volkswagen pievienojās projektam, kad ieraudzīja lieliskās modeļa skices no Ghia dizaineriem.

Piecdesmito gadu sākumā, kad pēckara dzīves standarts uzlabojās, VW “Beetle” vairs nespēja apmierināt visu klientu vēlmes. VW vadībai tika pieprasīts jauns, ekskluzīvāks modelis. Palaists tirdzniecībā 1955. gadā, šis tiešām bija citāds produkts no VW, kur virsbūve un izskats bija tā lielā loze. Vai tas bija skaists auto tiem laikiem? Nelabvēļi to raksturoja kā ideālu auto sievietēm, bet pretējā nometne to dēvēja par vispievilcīgāko auto pasaulē.

Neskatoties uz tā skaisto, sportisko ārieni, automašīnas sirds ir VW “Beetle” dzinējs – vienkāršs, uzticams darba zirgs, kas tomēr īsti neatbilst sporta automašīnu standartam. Pateicoties tā vieglajam svaram(aptuveni 1840 kg) un aerodinamikai, tas gan bija gana veikls ikdienas vajadzībām. Šis, 1971. gada modelis, aprīkots ar 1,6 litru dzinēju, kura 60 zs jauda ātrumu 100 km/h ļauj sasniegt 21 sekundē.

“Karmann-Ghia” teju acumirklī iekaroja sabiedrības simpātijas, un šī “Beetle” adaptācija bija pieprasīta tirgū – vairāk nekā 10000 spēkratu tika pārdoti pirmajā gadā. Pieprasījums bija gana veselīgs arī septiņdesmito gadu sākumā, bet jau tad bija skaidrs, ka “Karmann-Ghia” dienas ir skaitītas. Karmann ražotnei bija nepieciešama visi iespējamie resursi VW “Scirocco” sporta auto ražošanai, pārtraucot modeļa būvi 1974. gadā. 19 gadu laikā tika saražoti 283501 kupeja un 80897 kabrioleti. Vēl aptuveni 24000 tika saražoti VW rūpnīcā Brazīlijā.