Neierasts ciemiņš Kurbadā - ūdeņraža Toyota Mirai

Toyota "Mirai" ir īstens nākotnes auto, iespējams, tāds, ar kādu vai līdzīgu spēkratu brauksim mēs visi pēc vairākām desmitgadēm. Tā darbojas ar ūdeņraža degvielu, un atšķirībā no citiem futūristiskiem auto, tā jau ir nonākusi masveida ražošanā un ir pieejama ikvienam, kas spēj par auto samaksāt aptuveni 60 000 līdz 80 000 EUR.


Toyota "Mirai" ir četrvietīgs četrdurvju sedans, kas izmanto degvielas šūnu, lai pārvērstu saspiestu ūdeņradi elektrībā. Procesā ūdens paliek kā blakusprodukts. Ar iegūto elektrību tiek darbināts 152 ZS jaudīgais priekšā novietotais elektromotors,  bet baterija aiz aizmugurējiem sēdekļiem tiek lādēta ar enerģijas pārpalikumu vai ar bremžu reģenerāciju.


Braucot tas darbojas ļoti līdzīgi kā elektroauto, vienīgi var dzirdēt nelielu dunoņu no elektromotora automašīnas apakšā. Elektrodzinēju var uzlādēt(uzpildīt) vien nieka trīs minūtēs. Bet dinamikā auto ir ļoti atsaucīgs uz gāzes pedāļa darbībām, tam ir pietiekami jaudas un tas reaģē uz vismazāko kustību, tomēr pie lielāka ātruma tam sāk pietrūkt spara.


"Mirai" darbību nodrošina 2 kg smags ūdeņradis, saspiests līdz 10 000 PSI, nodrošinot aptuveni 500 km lielu braukšanas distanci, ko vairāk gan varētu pielīdzināt 400 km īstas braukšanas apstākļos.


Lai arī auto ir gana komfortabls, tomēr pasaules infrastruktūra vēl īsti nav gatava ūdeņraža auto, jo Lielbritānijā ir tikai trīs ūdeņraža uzpildes stacijas, kā arī īsti nav skaidrības ar ūdeņraža mazumtirdzniecības cenām, tāpēc Toyota pirmos trīs gadus subsidē degvielu. Lai arī līdz 2017. gada beigām ir pārdotas aptuveni 5000 vienību visā pasaulē, ir grūti spriest par automašīnas panākumiem.


Tomēr tas ir interesants, jau masveida produkcijā pieejams skats nākotnes autobūvē.