Automašīnu vizuālā defektācija – virsbūves stāvokļa novērtējums no nākotnes

Mākslīgais intelekts mūsdienās vairs nav tikai sarežģīts termins augstskolu lekcijās. Šobrīd teju ikviens no mums izmanto kādu elektronisku ierīci, kas palīdz izdarīt kaut ko mūsu vietā vai vismaz krietni atvieglo ikdienu. Tie ir dažādi virtuālie palīgi, navigācijas programmas, runas un sejas atpazīšanas sistēmas, kā arī dažādi roboti un pat autonomie automobiļi.

Arī automašīnu tehniskā stāvokļa novērtēšanā mākslīgā intelekta izstrādātāji ir gājuši soli uz priekšu. Pasaulē parādījušies uzņēmumi, kuri sākuši piedāvāt elektroniskas iekārtas, kas nosaka auto virsbūves defektus un sagatavo atskaiti, kā arī piedāvā provizoriskos izcenojumus. Tās, dažu minūšu laikā, spēj identificēt automašīnu pēc reģistrācijas numura, pārbaudīt vēsturi un, galvenokārt, piefiksēt automašīnas vizuālo stāvokli, kā arī noteikt defektus ar precizitāti līdz pat milimetram.

 

Līdz šim automašīnu novērtēšana bija laikietilpīgs process ar lielām papīru kaudzēm

Liela daļa auto lietotāju ir saskārušies ar situācijām, kad automašīna tikusi saskādēta. Tad tā ir jāved pie novērtētāja, lai saņemtu atzinumu par virsbūves bojājumiem. Visiem ir skaidrs, ka tas aizņems pietiekami ilgu laiku, vismaz vairākas dienas. Sākumā auto ir jāatrāda ekspertam, eksperts to safotografē, fotogrāfijas ievieto datorā, veic aprēķinus un saskaņo ar apdrošinātāju vai atsūta vērtējumu, kas bieži vien aizņem pat vairākas nedēļas. Šāds vērtējums ir subjektīvs un to var apstrīdēt.

Šī brīža mākslīgā intelekta auto defektācijas tehnoloģija, kas atgādina lielu ultrasonogrāfijas iekārtu, automašīnai spēj noteikt un piefiksēt visus virsbūves defektus un sniegt vērtējumu pāris minūšu laikā. Šāda iekārta aprīkota ar 20 augstas izšķirtspējas un zibenīga ātruma kamerām, kas dažās sekundēs spēj piefiksēt pat vissīkākos auto virsbūves skrāpējumus. Iekārta ir automatizēta un tā automašīnu iemūžina 360 grādos. Šobrīd šo pakalpojumu sniedz Proov Station.

Defect Register

Šāda tehnoloģija nākotnē varētu būt aktuāla ne tikai, lai noteiktu nodarītos zaudējumus. “Sertificētais skeneris” lieti noderētu arī jaunu un lietotu auto tirdzniecībā. Ar tā palīdzību varētu piefiksēt visas automašīnas virsbūves detaļas pirms un pēc piegādes auto salonā. Tas aiztaupītu laiku un piedāvātu vienotu izcenojumu, novērtējot automašīnas lieliem lietotu auto tirgotājiem. Mākslīgā intelekta izstrādātāji piedāvā arī riepu protektora skeneri, kā arī sniedz iespēju automašīnu nofotografēt no apakšas. Tas aiztaupītu auto pacēlāju un darbinieku noslodzi, lai uzzinātu automašīnas aptuveno tehnisko stāvokli vēl pirms auto ir nonācis servisa centrā. Nākotne ir šodien un tehnoloģijas palīdz mums kļūt profesionāliem līdz sīkākajām niansēm.