Jaunā Lexus kavalērija ieradusies Latvijā

Japāņu autobūves giganta Toyota luksusa departamenta Lexus jaunākais “GS” modelis ir ieradies Eiropā un Latvijā ar skaidri izvirzītu mērķi. Akio Toyoda, Toyota Motor Corporation šefs, labu laiku atpakaļ bez austrumniekiem ierastās noslēpumainības definēja modeļa misiju: uzbrukt Eiropas sporta sedanu divīzijai ar pilnu apņēmību. Un japāņiem ir pamatotas cerības savu mērķi piepildīt.

 2016. gadā versijā Lexus “GS” ceturtā paaudze iegūst ne tikai vizuālas izmaiņas, bet tiek paplašināts arī piedāvāto dzinēju klāsts, kuri, kā jau mūsdienās ierasts, ir jaudīgāki par iepriekšējiem. Tieši veiktspējas ziņā vājie motori tika iepriekš uzskatīti par Lexus galveno trūkumu cīņai tirgū ar konkurentu modeļiem.

 Uz Latviju ar transporta kompānijas “Kurbads” gādību no Beļģijas un Vācijas tika atgādāti divi displeja modeļi – hibrīdauto “450h” un sportiskais “GSF”.

 

Dinamiskā “GSF” versija ar 467 ZS 5.0l V8 dzinēju, uzlaboto bremžu sistēmu un amortizāciju ir atgriezusi Lexus zīmolu sporta sedanu tuvcīņā.

 

F burts modeļa nosaukumā apzīmē japāņu nopietnos nodomus. Simbols F uzlecošās saules zemē nozīmē cieņu, Fudži kalns tiek uzskatīts par dabas brīnumu, bet Fudži trase  -par Japānas Nirburgringu.

 “Sāncenšu izvēlētā četru riteņu piedziņa nav bijusi pat prātā,” saka Lexus galvenais inženieris Jukihiko Jaguči (Yukihiko Yaguchi). Galvenokārt tāpēc, ka viņam zem piedurknes bija slepenais ierocis. Lai divas tonnas smagais aizmugures piedziņas auto varētu konkurēt sacīkšu trasēs, tika izveidots jaudas vektoriālais diferenciālis, kas jaudu uz attiecīgo riteni pievada vai samazina, nodrošinot labāku saķeri. Ir iespējama pat 18% liela riteņu griešanās ātruma atšķirība.

 Tā ir Japānas atbilde Eiropas smagsvariem – Audi “RS7”, BMW “M5” un Mercedes-Benz “E63 AMG”. Šī modeļa cena ir ap 85380 USD.

 

Savukārt hibrīdauto “450h” ir piedzīvojis uzlabojumus dizainā ne tāpēc, ka bija kāda problēma, bet tāpēc, ka tas izskatījās pārāk ikdienišķs tik dārgam modelim. Klientiem tas licies pārāk garlaicīgs, un kā mēs zinām – klientiem vienmēr taisnība.

 Automobilim ir jauna un vieglāka piekare, izmantojot zināšanas no citiem Toyota un Lexus modeļiem. Arī dizains ieguvis agresīvāku, bet reizē arī nobriedušāku tēlu. Vissvarīgākā izmaiņa ir zem motora pārsega, kur tagad atradīsies 2.0l turbodzinējs, kas ir sasaistīts ar elektromotoru komplektu, nodrošinot 340 zs lielu jaudu, kā arī par 20% ekonomiskāku degvielas patēriņu.

 Salonā ir pievērsta pastiprināta uzmanība ergonomikai un slēdžu izvietojumam, ļaujot vadītājam vieglāk izmantot piedāvātās funkcijas. Ir paredzēts vairāk vietas aizmugurē sēdošajiem pasažieriem.

 Vienīgā lieta, kas nav piedzīvojusi izmaiņas, ir cena: tā ir aptuveni 65000 USD.