Jaunais Audi R8 dodas pie klientiem Latvijā

Automašīnu ražotāja Audi gaidītais jaunums – sportiskākais un jaudīgākais Ingolštades rūpnīcas produkts, jaunais Audi R8 – šonedēļ prezentēts Latvijas klientiem un jau šobrīd ir pieejams tirdzniecībā “Moller Auto Rīga”. Automašīnu transporta kompānijai “Kurbads” bija tas gods nogādāt jaunāko Audi “R8” modeli uz prezentāciju “Moller Auto Rīga” salonā.

“Kurbads” sadarbības partneris “Moller Auto Rīga” ir vienīgais dīleris Latvijā ar tiesībām tirgot Audi R8 modeli. Centrs nodrošina īpaši kvalificētus pārdevējus un servisa darbiniekus, kas tieši atbild par R8 un RS sērijas automašīnām. Uzņēmums šobrīd ir arī vienīgais “Audi Sport” dīleris Latvijā.

Mazliet par jauno Audi R8 – grūti pretoties tā valdzinājumam, ar to viegli dzīvot kopā un tas ir lielisks savos tiešajos pienākumos – braukšanas baudas nodrošināšanā. Tā īsumā var raksturot otrās paaudzes Audi superkāru, kas auto žurnālistu vērtējumā ir viens no ekskluzīvo auto segmenta visplašākā profila piemēriem. Tas ir auto, ar ko ikdienā doties uz darbu, bet nedēļas nogalē ar pilnu jaudu traukties pa sacīkšu trasi.

“Šis automobilis pārnes mūsu koncentrētās zināšanas par autosportu no sacīkšu trases uz ceļiem,” saka Audi Tehniskās attīstības nodaļas valdes loceklis Ulrihs Hakenbergs. Audi vadība apgalvo, ka 50% jaunā Audi R8 ir identiskas ar Lemānas sacīkšu seriāla bolīdu “R8 LMS”. Darbs pie abiem spēkratiem Audi rūpnīcā notika paralēli.

Tā gan nav vienīgā saistība ar sacīkšu pasauli, jo R8 otrā paaudze ir veidota uz Lamborghini “Huracan” bāzes – tāds pats dzinējs, transmisija, stūres sistēma, elektroniskie palīgrežīmi un no karbona veidotā virsbūve. Gaitas atšķirību starp abiem nodrošina programmatūra, kas vācu meistardarbam ir mazliet vecmodīgāka un nedaudz mazāk aizraujoša pilotam. 

Runājot par dizaina atšķirībām no pirmās paaudzes modeļa, tikai īsti auto entuziasti spētu no 20 metru attāluma pamanīt izmaiņas 2016. gada R8. Mazliet robaināki stūri, asāka un agresīvāka priekšējā radiatiora reste. Auto īsti nav paviesojies pie stilista, bet vai vajag mainīt klasiskas un gaumīgas lietas?

Šoreiz Audi savus jaudīgākos spēkratus piedāvā tikai ar V10 dzinējiem. Ir pieejamas divas versijas. Nosacīti standarta versija ar 540 ZS lielu jaudu un “Plus” ar 610 ZS. Pastāvīga visu četru riteņu piedziņa ar mainīgu griezes momenta sadalījumu uz katru riteni dažādās braukšanas situācijās.