Kurbads saliedēšanās brauciens uz Vāciju

Automašīnu transporta kompānijas “Kurbads” darbinieki ceturtdienas pēcpusdienā lika darbus pie malas, lai kopīgi dotos komandas saliedēšanās pasākumā uz Vāciju, kur bija paredzēta interesanta, ar nozari saistīta programma. 

22 uzņēmuma darbinieki kāpa lidmašīnā uz Berlīni, kur pēc piezemēšanās sekoja īss brauciens uz Neuseddin automašīnu noliktavu, kas ir atslēgas mezgls “Kurbads” loģistikas ķēdē. Līdz ar to lielākajai daļai darbinieku tā bija iespēja redzēt klātienē noliktavu, par ko ir dzirdēts tik daudz stāstu! “Kurbads” autovedēji uz šo noliktavu nogādā automobiļus no rūpnīcām, bet no Neuseddin tiek transportētas VW un Audi vieglās automašīnas visam Baltijas tirgum. Vidēji šeit tiek uzglabāti 5000-6000 spēkrati.

Otrajā dienā sekoja brauciena galvenais mērķis – vizīte uz Volkswagen rūpnīcu Volfsburgā. “Kurbads” grupai ļoti paveicās ar ekskursijas vadītāju – Hasanu, kurš VW grupā strādā jau 15 gadus un zina ikvienu detaļu par uzņēmuma darbību, spēj sarežģītas lietas izskaidrot vienkārši un pajokot vajadzīgajā brīdī.

Tūrē pa rūpnīcu Hasans izrādīja šeit ražoto VW modeļu “Golf 7”, “Tiguan” un “Touran” visas ražošanas fāzes – sākot ar presi un beidzot ar dzinēja ielikšanu, maģiskais brīdis, kad automašīnai sāk pukstēt sirds. 

Rūpnīca ir atvērta jau no 1938. gada, kad tika ražotas VW “Beetle” automašīnas, kas kļuva par vienu no autobūves ikoniskākajiem un populārākiem automobiļiem. Rūpnīcā joprojām var redzēt sekas no 2. Pasaules kara bombardēšanas. Bet tā ir vēsture. Šobrīd rūpnīca attīstās ļoti strauji – arvien lielāku darbu automašīnas būvē paveic roboti, kā rezultātā apjomi raitiem soļiem aug ik gadu.

Lai spētu apmierināt aizvien augošo pieprasījumu, rūpnīcā ir nepieciešama nevainojama loģistikas ķēde – katrai detaļai jābūt noteiktajā vietā konkrētā laikā, katrai iekārtai ir jādarbojas perfekti, citādi viss darbs rūpnīcā apstājas. Ņemot vērā, ka, piemēram, “Golf 7” sastāv no 8000 dažādām detaļām, tā ir ļoti rūpīga plānošana un loģistika. Volkswagen grupa globālajā automašīnu tirgū ir līderis ar 10,10 miljoniem pārdotu automašīnu 2016. gadā. “VW Golf” ir pirktākā jaunā automašīna Eiropā.

Šis brauciens uz Volfsburgu bija lieliska iespēja kolektīvam gan izglītojoši, gan izklaidējoši iepazīties ar uzņēmuma darbības specifiku, apskatīt vietas, par kurām daudz dzird, bet maz redz, kā arī labāk iepazīt kolēģus ārpus ierastās darba vides. Brauciena noslēgumā kopīgi tika nolemts, ka nākamgad sekos nākamā ekskursija – uz kāda cita autoražotāja rūpnīcu!