Kurbads transportē G5M Hurricane RS – hiperauto sedana virsbūvē

 

Kurbads, sadarbībā ar Normundu Avotiņu, turpina rakstu sēriju par ekskluzīvām, kolekcijas sporta un retro automašīnām. Šoreiz stāst par Kurbads transportēto G5M Hurricane RS.

900 zirgspēku G-POWER monstrs saceļ viesuļvētru ikviena BMW fana sirdī. 2,5 sekundes līdz 100 km/h. Izklausās pēc Bugatti Chiron, taču runa ir par 5. sērijas BMW. Piedzimis kā F90 sērijas M5 un aprīkots ar lielākiem turbokompresoriem, oriģinālu vadības bloka programmu, titāna izplūdes traktu un delikātiem aerodinamiskiem pilnveidojumiem, G5M Hurricane RS izaicina pasaules labākos superauto – un dažus pat uzveic. Maksimālais ātrums ierobežots pie 350 km/h, vairāk nekā Ferrari 488 Pista, McLaren 720S un Lamborghini Huracán Performante. Tāpēc vēlams nejaukt Hurricane ar Huracán, lai gan tulkojumā tie nozīmē vienu un to pašu, tikai dažādās valodās.

Vispār “Viesuļvētra” spētu arī vairāk. Ne velti E60 paaudzes M5 Hurricane RR joprojām nelaiž vaļā pasaules ātruma rekordu sedaniem – 372 km/h. Taču tad nāktos izvirzīt paaugstinātas prasības Michelin riepām, un teju pēc katra maksimālā ātruma iebrauciena mainīt tās kopā ar diskiem rūpnīcā, kā to dara Bugatti. Teorētiski pat tas būtu iespējams, jo oranžās katapultas autors, vācu tūninga firma G-POWER, jau pirms piecpadsmit gadiem apguva arī savu vieglmetāla riteņu disku projektēšanu.

 

Kas ir G-POWER?

G-POWER vārds agrāk nebija tik plaši pazīstams kā, piemēram, AC-Schnitzer un Hamann, nemaz nerunājot par zilzaļo ūberBMW rūpnīcu Buhloe – Alpina. Tomēr G-POWER saknes sniedzas tālajos 70. gados, kad ģimenes uzņēmums sāka komplektēt atsevišķus augstas veiktspējas mezglus ielas un sacīkšu BMW. Tagadējo nosaukumu firma ieguva 1983. gadā, bet īstais uzplaukums sākās 90. gadu vidū – līdz ar īpašnieka maiņu. Pēc pārcelšanās no Noiisenburgas (Neu – Isenburg) uz modernām R&D un ražošanas telpām Brunsbitelā (Brunsbüttel), G-POWER lietas strauji sāka iet uz augšu un neizpalika arī plašākā atpazīstamība.

BMW m5

 

Kopš 2007. gada G-POWER dzīvo Bavārijā, Aišahā (Aichach), tā sakot, “tuvāk oriģinālam”. Lai gan firmas specialitāte ir jaudas paaugstināšana ar dažāda tipa piespiedu gaisa padevi plus savu vadības bloku un programmu izstrādi, ar laiku G-POWER pievērsās arī aerodinamisko komplektu izgatavošanai. Tādi projekti kā odiozais X6M TYPHOON (750 ZS) un jau pieminētā Hurricane sērijas leģenda, M5/M6 Hurricane RR (800 ZS), nevarēja paslīdēt garām ekspertu un fanu nemanīti. Jābūt gan “iekšām”, gan zināšanām, lai pieskrūvētu BMW V10 motoram divus kompresorus un piedabūtu to visu ritmiski darboties. G-POWER īpašniekam Zoranam Zornekem acīmredzot ir gan “iekšas”, gan zināšanas, tāpēc G-POWER stabili ietilpst piecu labāko BMW tūninga firmu topā.

 

Cik zirgspēku?

Transporta kompānijas “Kurbads” transportētais aparāts vainago pašreizējo Hurricane modeļu sēriju, kurā ietilpst bezgala seismiski verķi uz ātrāko 2. un 4. sērijas BMW bāzes. GM5 Hurricane RS ir īpašs kaut vai ar plašo maksimālās jaudas interpretāciju. Dažādos avotos tiek minēti atšķirīgi skaitļi – 830 ZS, 850 ZS, tomēr pilnpiedziņas lādiņa pēdējā iterācija uzrāda apaļus 900 zirgspēkus un 1050 Nm griezes momentu no 4,4 litru V8 dzinēja. G-POWER neaizraujas ar dizaina pārzīmēšanu, dodot priekšroku tehniskam know-how, taču Hurricane RS ir īpašs auto arī viņiem. Tāpēc ar piemaksu to var aprīkot ar oglekļa šķiedras motorpārsegu, kā formu noteic speciālas gaisa atveres. Lai gan izplūdes sistēmu noslēdz uzstājīgi 100 mm diametra uzgaļi, un atgāzu trakts eleganti “spridzina” pārslēgšanās momentos, G-POWER skaņas maģija ir raksturīgā, ļaunīgā turbokompresporu elpa.

BMW m5

 

Vai tas ir dārgi?

Jaudīgas lietas nemēdz būt lētas, un ja vēl piedalās vācu specializētā inženierija… BMW M5 (vai M5 Competiton) “donoram” nākas pieskaitīt 6000 eiro par turbokompresoriem, 8500 par titāna izplūdes traktu, 9500 par 21″ riteņiem komplektā ar riepām. Ievalcēšana metāliski oranžā plēvē varētu prasīt vēl 3800 eiro, bet sacīkšu stila un svara motorpārsegs vēl kādus 5000. Pārkrāsot G5M matēti oranžu pa īstam droši vien izmaksātu divreiz dārgāk.

BMW m5 hurricane RS

 

BMW forumos klīst baumas par to, ka G5M Hurricane RS pat licis BMW M divīzijai apsvērt kāda jaudīgāka M5 specmodeļa izstrādi, piemēram, atvieglinātā CS formātā. Lai gan šādas valodas nav nekas jauns un bieži vien izrādās tikai tenkas, 900 zirgspēku “oranžo brīdinājumu” nav iespējams tā vienkārši ignorēt – tāpat kā laika prognozi, kas sola viesuļvētru.