L
L
O
O
A
A
D
D
I
I
N
N
G
G
auto transporta pārvadāšana
Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image Intro image

KĀ UN KĀPĒC PALIKA NESAPRASTS ITĀLIEŠU SUPERAUTO MANUFAKTŪRAS MĒĢINĀJUMS RADĪT “GLOBĀLO” FERRARI.

Ferrari patīk visiem. 1985. gada izlaiduma Nero jeb melnas krāsas Ferrari Mondial 3.2 fotosesija transporta un loģistikas uzņēmuma Kurbads teritorijā aizņēma vairāk laika nekā ierasts, daļēji arī kāda neparasta atraduma dēļ. Automobiļa pārbaudes procesā tajā tika atklāts futrālis ar noslēpumainu, ovālu misiņa plāksni, kurā iegravēts ne tikai automašīnas nosaukums, bet arī heraldisks ģerbonis un sērijas numurs. Kas tas ir?

Lai gan Mondial trūka jaudas un ātruma, tas bija piemērots ilgstošiem un drošiem izbraucieniem lielā ātrumā, kas nozīmēja, ka Ferrari īpašnieks kopā ar draugiem nokļūs Komo ezera vai Sanfrancisko līča krastā, nevis rīta avīzē.

VIENĪGAIS KLASĒ

Kurbada aprūpē nonākušais Ferrari pārstāv vienu no pavisam četrām Mondial paaudzēm, kas tika izlaistas laika periodā no 1980. līdz 1993. gadam, un modeļa pamatuzdevums bija aizstāt veiksmīgo Ferrari 308/208 GT4. Ikviens Ferrari modelis ir ar kaut ko unikāls, un Mondial nav izņēmums. Tas kļuva par pēdējo Ferrari ar vidū iebūvētu V8 dzinēju un vienlaikus īstenotu 2+2 sēdvietu formulu. Četrvietīgas automašīnas ar motoru aizmugurē vispār ir retums. Mondial ir vienīgais Ferrari, kurā dzinēji viena un tā paša modeļa ietvaros laika gaitā tikuši uzstādīti gan šķērsvirzienā, gan gareniski. Turklāt otrajā variantā tika saglabāts par 90 grādiem pavērsts pārnesumkārbas novietojums – tolaik jau 20 gadus sens, no Formula 1 aizgūts risinājums, kamdēļ pēdējā Mondial paaudze izpelnījās pievārdu “t” jeb “transversale”. Mondial kļuva par pirmo Ferrari, kurā parādījās ne vien stūres un bremžu pastiprinātājs, ABS un elektroniski vadāmi amortizatori, bet arī par pirmo Ferrari, kurā stūresratu beidzot bija iespējams noregulēt tāpat kā parastos auto, nevis ķeroties pie uzgriežņu atslēgas. Visas Mondial paaudzes, izņemot pašu pirmo, bija pieejamas arī kā kabrioleti, kuru noiets panāca un vietām pat pārspēja slēgto coupe automašīnu tirdzniecību. Galu galā, 1988. gadā pa Fiorano trasi vaļējā Mondial tika izvizināts pats Romas pāvests Jānis Pāvils II. Un tomēr Mondial kļuva par “non amato” jeb nemīlēto Ferrari. Perché?

Automašīnas 2,9 litru dzinējam bija tikai 214 ZS jauda (no 8 cilindriem!), kas pie 1400 kg pašmasas nodrošināja sāju 9,5 sekunžu paātrinājumu (citos avotos minētas pat desmit sekundes), kas bija vilšanās faniem un apkaunojums konstruktoriem.

AUGŠANAS GRŪTĪBAS

Īstā Vitorio de Sikas kinošedevru garā Mondial piedzima vecākiem grūtā laikā. Ferrari tikko bija saņēmis nepatīkamu triecienu pašapziņai un biznesam stingrāku kaitīgo izmešu un drošības prasību formā svarīgākajā tirgū ārpus Eiropas – ASV. Enco Ferāri vadītajai firmai pat nācās uz laiku pārtraukt ellišķīgo V12 modeļu eksportu uz zemi, no kuras dāsnā straumē plūda turīgo entuziastu dolāri. No vēstures piemēriem zināms, ka pat superdators pēc nepieciešamo parametru ievadīšanas spēj izsniegt ja ne absurdus, tad ne visai veiksmīgus ieteikumus attiecīgās problēmas risināšanai, – ko tad prasīt no “analogajiem” Maranello inženieriem, kam turklāt bija jārēķinās ar Fiat koncerna arvien uzstājīgāko vēlmi kontrolēt procesus drasējošā zirdziņā lepnajā hercogistē. Nepateicīgā darba uzdevuma iznākums bija automašīna, kas bija parāk plata, pārāk smaga un pārāk vāja, turklāt ar neglītiem “drošības” bamperiem, kas pamatīgi bojāja talantīgā Pininfarina stilista un vairāku Ferrari autora Leonardo Fioravanti dizainu. Ja kādam valodas kopējam par katru cenu svilst pirksti “bamperus” aizstāt ar “atdurstieņiem”, tad Mondial 8 tādi patiešām bija. Tai pat laikā gudri izveidotās, pavedinošās gaisa ieplūdes restes sānos un priekšējā pārsegā lieliski harmonēja ar Mondial siluetu un plato jumta balstu ieskauto, vertikālo aizmugurējo stiklu.

Automašīnas 2,9 litru dzinējam bija tikai 214 ZS jauda (no 8 cilindriem!), kas pie 1400 kg pašmasas nodrošināja sāju 9,5 sekunžu paātrinājumu (citos avotos minētas pat desmit sekundes), kas bija vilšanās faniem un apkaunojums konstruktoriem. “Zemo kaloriju” Ferrari reputāciju nebūt neuzlaboja fakts, ka paralēli Mondial joprojām tika ražots arī Ferrari 308 GTB, kas bija gan skaistāks, gan ātrāks. Un Porsche 930 Turbo (tālaika 911 Turbo), kam bija 300 zirgspēku, ASV tirgū bija 25 000 dolāru lētāks, un tie bija 1980. gada dolāri.

Mondial 8 spēja “izvilkt” līdz nedaudz vairāk kā 700 gabaliem, iekams tika steigšus aizstāts ar Mondial QV jeb Quattrovalvole. Četri vārsti uz cilindru uzlaboja automašīnas dinamiku par divām sekundēm, kas jau bija zināms progress. Pēc 3 gadiem, 1164 saražotām Mondial “kupejām” un 629 kabrioletiem (anno 1983) Quattrovalvole pameta skatuvi, lai atdotu vietu mūsu Mondial 3.2.

TIE PĒDĒJIE BŪS TIE PIRMIE

Ferrari Mondial 3.2 debitēja 1985. gadā Vācijā, tagad vairs neeksistējošajā Frankfurtes motoršovā. Būtiskākais jaunievedums, tāpat kā paralēli ražotajam Ferrari 328, bija lielāks 3.2 litru V8 dzinējs ar 270 ZS jaudu. Šeit būtu iederīgi uzsvērt, ka Mondial iezīmēja arī atteikšanos no kaprīzajiem Weber karburatoriem, pāreju uz elektronisku degvielas iesmidzināšanu utt. Tas bieži kļuva par kļūmju cēloni un attiecīgi gardu ēsmu daudzajiem Mondial kritiķiem. Tālaika autoprese bija teju vai “uzēdusies” uz Mondial, nodēvējot Mondial 8 par “visu laiku sliktāko Ferrari”, kas bija skarbi vai pat “sliktāko auto pasaulē”, kas, protams, bija pārspīlējums. Ekspertu skepse bija pamatota, taču tā burtiski padarīja melnbaltas automobiļa labās īpašības. Kabīne ar gaišbrūnu Connolly firmas ādu bija komfortablāka un plašāka nekā novecojušajiem 308 un Dino. Dzinēja skaņa jebkuras paaudzes Mondial bija un joprojām ir fantastiska, bet pārnesumu slēgšana ar garu, izliektu sviru, kas kustas pa ikonisko, vaļējo kulisi vispār ir neatkārtojama pieredze, kam saskarē ar sporta auto pasauli maz kas spēj līdzināties. Lai padarītu automobili vieglāku, pārsegi tika izgatavoti no alumīnija, bet durvis no stiklašķiedras. Mondial virsbūves tapa Maranello “turpat pāri ielai”, karosēriju uzņēmumā Carrozzeria Scaglietti, kas šodien pieder Ferrari un nodarbojas ar alumīnija virsbūvēm. Sākotnēji Mondial pat tika aprīkots ar t.s. Eiropas diametra Michelin TRX riepām ar iekšējo diametru 390 mm, tomēr visai drīz Ferrari pārgāja uz plašāk lietoto collu sistēmu. Astoņcilindru Ferrari priekšējo riepu izmērs pirms četrdesmit gadiem bija tāds pats kā tagad standarta ģimenes hečbekam – 205/55 R16. Aizmugurējās bija mazliet lielākas, 225/55 R16. Mondial 3.2 sērijveidā tika uzstādīti elektriskie stiklu pacēlāji, moderns instrumentu panelis un gaisa kondicionētājs, kas pārsvarā arī darbojās, tomēr kupeja netika vaļā no peramā zēna slavas. Pirms 80. – 90. gadu mijā nodot grožus ceturtajam un pēdējam Mondial izlaidumam Mondial t, it kā daudzsološais 3.2 izrādījās saražots vien 987 coupe un 810 kabrioleta eksemplāros. Un tieši tas šodien padara Mondial 3.2 par retu un tādējādi kolekcionāriem interesantu Ferrari, turklāt par (pagaidām) pieejamu cenu. Galu galā, arī 80. gados Mondial bija lētākais Ferrari.

Par Mondial grūto jaunību sarakstīts daudz sleju, apcerējumu un pamfletu. Kopīgais slēdziens ir tāds, ka ekskluzīvu sporta automašīnu pircēji un pasaule vispār 80. gados nebija gatava gran turismo automašīnai no Ferrari. “More touring than speed?” – tas tak nevar būt īsts Ferrari!! Mondial ar saviem bērnu sēdeklīšiem aizmugurē, komplicētu nolaižamo jumtu, drošības konstrukcijām un komforta ietaisēm bija pirmais kuslais mēģinājums izgatavot superauto ģimenēm vai, ja jums tīk, tautai. Pat modeļa nosaukums – reta atkāpe no Ferrari ierastās trīsciparu sistēmas – simbolizēja Enco karalistes nodomu radīt “globālu” Ferrari, jo tulkojumā no franču valodas “Mondial” to arī nozīmē.

Lai gan Mondial trūka jaudas un ātruma, tas bija piemērots ilgstošiem un drošiem izbraucieniem lielā ātrumā, kas nozīmēja, ka Ferrari īpašnieks kopā ar draugiem nokļūs Komo ezera vai Sanfrancisko līča krastā, nevis rīta avīzē. Ar katru nākamo paaudzi Mondial kļuva vieglāks un jaudīgāks, sasniedzot kulmināciju Mondial t. Taču tie jau bija 90.- tie, pasaulē bija saradies daudz naudas, publika sēca pēc ātrākām un ekstremālākām sporta mašīnām, un 300 ZS vairs superauto līgā bija tikai iesācēju jauda. Bez tam Mondial līdz pat karjeras beigām netika vaļā no kurioziem defektiem un tīri konstruktīvām paviršībām. To vistrāpīgāk raksturo kāda Mondial īpašnieka komentārs, kurš nekad tā arī nebija saņēmies atvērt savas mašīnas jumta lūku, jo “[…] tās nebija korekti iestatītas, tāpēc atveroties varēja sabojāt krāsu”. Dievīgi, vai ne?

Kopumā Ferrari ieplānotais risks 13 gadu termiņā tomēr attaisnojās, jo pavisam tika pārdoti ap 6000 Mondial, kas mazsēriju sporta auto firmai ir daudz. Nievīgās attieksmes dēļ Mondial jaunībā pašreizējie eksemplāri nav paspējuši kļūt tik neloģiski dārgi kā citi Ferrari. Vēsturisko automašīnu standartiem Mondial ir samērā vienkārši uzturams un remontējams. Robežšķirtne ir tieši Mondial 3.2 ar visiem svarīgākajiem agregātiem piestiprinātiem pie viena palīgrāmja. Mondial t konstruktīvi jau ir nepateicīgāks remontam, taču jebkurā gadījumā viens no pēdējiem Maranello ražojumiem, ko spēsit apkopt pats savā garāžā. Mondial 3.2 ir labs un izmaksās relatīvi prognozējams veids, kā tur ievest īstu Ferrari, apmaiņā pret šo mūža sasniegumu nepārdodot izsolē pārējo māju.

Apliecinājums Mondial vietai itāliešu autobūves vēsturē ir attēlos redzamajā auto uzietā ovālā plāksnīte, kas apliecina spēkrata reģistrāciju Automotoclub Storico Italiano jeb Itālijas vēsturiskā automotokluba rindās. Mūsu LAAK analogs Itālijā ir grandioza organizācija, kas apvieno 150 000 biedru 300 saistītajos klubos. Savukārt glītā plāksnīte, ko vēsturiskajiem spēkratiem drīkst piestiprināt arī ārpusē (Mondial tas laikam nav izdevies estētisku apsvērumu dēļ), bez visa cita ir arī apliecinājums ASI spēkratiem piemērotajām nodokļu atlaidēm.

Superautomašīnas ir ļoti zemas, jaudīgas un dārgas, tāpēc to pārvadāšanai nepieciešama pieredze un iemaņas, kādas Kurbads autovedēju vadītājiem noteikti ir.

SUPERAUTO TRANSPORTĒŠANA IR ATBILDĪGS UZDEVUMS

Superautomašīnas ir ļoti zemas, jaudīgas un dārgas, tāpēc to pārvadāšanai nepieciešama pieredze un iemaņas, kādas Kurbads autovedēju vadītājiem noteikti ir. Vai gan citādi Latvijas uzņēmumam tiktu uzticēta nevis viena, divu, bet pat vairāku desmitu jaunāko un vēsturisko superauto pārvadāšana no braucienu galapunktiem uz to īpašnieku mītnes zemēm? Gumball 3000, Montekarlo vēsturisko auto rallijs, Jan Kalmar Beyond Adventure pasākumi ir tikai daži no piemēriem. Kurbads jau vairākus gadus ir arī Gran Turismo Events galvenais transporta partneris. 2022. gada augustā Kurbads komandas pārstāvji devās uz Itāliju, lai pievienotos Gran Turismo Verso Maranello 2022 tūres noslēguma pasākumam. Sasniedzot tūres galamērķi dalībnieki vēlas atpūsties pēc aizraujošajiem daudzu kilometru braucieniem, un doties atpakaļceļā ar lidmašīnu. Rūpes par viņu eksotisko spēkratu atgriešanos mājās Skandināvijā uzņemas Kurbads. Brauciena mērķis uz Maranello bija tuvāk iepazīties ar pasākuma dalībniekiem un labāk izprast risinājumus, ko Kurbads var sniegt rallija organizatoriem un dalībniekiem. Ar pasākuma atmosfēru, spilgtajiem spēkratiem, kā arī Kurbads autovedēju šoferu novērojumiem un atziņām var iepazīties pievienotajā video:  https://youtu.be/be6W4_2_vpc

Image modal

Privātuma politika

1. Ievads

SIA “KURBADS UN KO” turpmāk – Pārzinis), interneta vietnē www.kurbads.lv (turpmāk – Vietne) veic tādu personas datu apstrādi, kuri ir iegūti no datu subjekta – Vietnes lietotāja (turpmāk – Lietotājs).

Pārzinis rūpējas par Lietotāja privātumu un personas datu aizsardzību, ievēro Lietotāju tiesības uz personas datu apstrādes likumību saskaņā ar piemērojamajiem tiesību aktiem - Eiropas Parlamenta un padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulu 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (Regula) un citiem piemērojamajiem tiesību aktiem privātuma un datu apstrādes jomā.

Ņemot vērā minēto, Pārzinis ir izstrādājis šo privātuma politiku, ar mērķi sniegt Lietotājam Regulā paredzēto informāciju. 

Privātuma politika ir attiecināma uz datu apstrādi neatkarīgi no tā, kādā formā un/vai vidē Lietotājs sniedz personas datus (Vietnē, papīra formātā, klātienē, vai telefoniski).

Pārzinis patur tiesības jebkurā brīdī mainīt šos noteikumus. Vietnes apmeklētāja pienākums ir patstāvīgi pārbaudīt Vietnes saturu, lai iepazītos ar noteikumu izmaiņām.

2. Pārziņa identitāte un kontaktinformācija

Pārzinis ir SIA “KURBADS UN KO", PVN reģ. Nr. LV50003264331. Pārziņa adrese ir Mazjumpravas iela 24, Rīga, LV-1063, mājaslapa – www.kurbads.lv, e-pasts - kurbads@kurbads.lv, tālrunis –  +371 67803311.

3. Personas datu apstrādes nolūki, kā arī apstrādes juridiskais pamats

Ja Lietotājs Pārzinim iesniedz savus personu datus, telefoniski, izmantojot Vietnes kontaktformas, e-pastu vai cita veida pastu, mēs saglabājam un izmantojam šo informāciju, lai izpildītu vai noslēgtu attiecīgu pakalpojumu sniegšanas līgumu, tai skaitā, klienta identificēšanai; līguma sagatavošanai un noslēgšanai; pakalpojumu sniegšanai (līguma saistību izpildei); klientu apkalpošanai; iebildumu izskatīšanai un apstrādei; klientu lojalitātes celšanai; maksājumu un norēķinu administrēšanai; parādu atgūšanai un piedziņai; faktu pierādīšanai, mājaslapas uzturēšanai un darbības uzlabošanai; biznesa plānošanai un analītikai; plānošanai un uzskaitei. Tāpat, mēs šos datus apstrādāsim informācijas sniegšanai valsts pārvaldes iestādēm un operatīvās darbības subjektiem ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un apjomā.

Datu apstrādes tiesiskais pamati ir līguma noslēgšanai un izpildei, normatīvo aktu izpildei, saskaņā ar Klienta - datu subjekta piekrišanu, mūsu likumīgās (leģitīmās) intereses (piemēram, pārbaudīt Klienta identitāti pirms līguma noslēgšanas; nodrošināt līguma saistību izpildi; analizēt mājaslapas lietojumu darbību, nodrošināt pakalpojumu sniegšanas efektivitāti, utt.

4. Personas datu kategorijas

Personas datu kategorijas – vārds, uzvārds, personas kods, e-pasta vai pasta adrese, IP adrese, tālruņa numurs, ziņojama vai vēstules saturs, utt.

5. Personas datu saņēmēju kategorijas

Dati tiek izpausti tiem Pārziņa darbiniekiem, kam tie ir nepieciešami tiešo pienākumu veikšanai, lai izpildītu vai noslēgtu attiecīgu pakalpojumu sniegšanas līgumu.

Iegūstot un izmantojot personu datus, mēs daļēji izmantojam ārējo pakalpojumu sniedzēju pakalpojumus, kuri saskaņā ar līgumu stingri ievēro mūsu norādījumus un kurus mēs pirms pakalpojuma izmantošanas un arī turpmāk pastāvīgi kontrolējam.

6. Datu subjektu kategorijas

Datu subjektu kategorijas – Pārziņa esošie, bijušie un potenciālie klienti, kā arī citas personas, kas izsaka vēlmi sazināties ar Pārzini.

7. Datu nodošana ārpus Latvijas

Saņemtos datus nav plānots ārpus Latvijas, Eiropas Savienības vai Eiropas ekonomiskās zonas, kā arī netiks nodoti nevienai starptautiskai organizācijai. Tai pašā laikā, ņemot vērā, ka Vietne ir saistīta ar Google un Facebook servisiem, Pārzinis nevar garantēt, ka minētie uzņēmumi datus nenodos ārpus Eiropas Savienības vai Eiropas ekonomiskās zonas.

8. Datu glabāšanas ilgums

Mēs apstrādājam un glabājam Lietotāja personas datus, kamēr kādai no pusēm pastāv juridisks pienākums datus glabāt.

Pēc tam, kad minētie apstākļi izbeidzas, un ja norādījumos par datu aizsardzību nav minēts citādi, mēs personu datus izdzēšam vēlākais trīs mēnešus pēc tam, kad vairs nav spēkā sākotnējais datu saglabāšanas iemesls, izņemot gadījumus, ja mūsu tiesiskais pienākums ir arī turpmāk saglabāt šos datus (piemēram, bet ne tikai, grāmatvedības uzskaites vai tiesvedības vajadzībām).

9. Datu subjekta piekļuve personas datiem

Datu subjektam ir tiesības mēneša laikā no attiecīga pieprasījuma iesniegšanas dienas saņemt piekļuvi datu subjekta personas datiem.

Lietotājs var iesniegt pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu rakstveida formā klātienē, Pārziņa juridiskajā adresē (uzrādot personu apliecinošu dokumentu), pa pastu, vai e-pasta veidā, parakstot ar drošu elektronisko parakstu;

Saņemot Lietotāja pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu, Pārzinis pārliecinās par Lietotāja identitāti, izvērtē pieprasījumu un izpilda to saskaņā ar normatīvajiem aktiem.

Lietotājam ir tiesības saņemt normatīvajos aktos noteikto informāciju saistībā ar viņa datu apstrādi, tiesības pieprasīt piekļuvi saviem personas datiem, kā arī pieprasīt Pārzinim veikt to papildināšanu, labošanu vai dzēšanu, apstrādes ierobežošanu vai tiesības iebilst pret apstrādi, ciktāl šīs tiesības nav pretrunā ar datu apstrādes mērķi (līgumu noslēgšana vai izpilde).

Datu subjektam nav tiesību saņemt informāciju, ja šo informāciju aizliegts izpaust saskaņā ar likumu nacionālās drošības, valsts aizsardzības, sabiedrības drošības, krimināltiesību jomā, kā arī nolūkā nodrošināt valsts finanšu intereses nodokļu lietās vai finanšu tirgus dalībnieku uzraudzību un makroekonomisko analīzi.

10. Sīkdatņu apstrāde

Vietnē tiek vākti dati par Vietnes apmeklētājiem, tādējādi gūstot iespēju Vietnes uzturētājam izvērtēt, cik noderīga ir Vietne, un kā to varētu uzlabot.

Pārzinis nemitīgi pilnveido Vietni, ar mērķi, uzlabot tās lietošanu, tāpēc Pārzinim ir jāzina, kāda informācija ir svarīga Vietnes apmeklētājiem, cik bieži viņi šo Vietni apmeklē, kādas ierīces un pārlūkprogrammu viņi izmanto, no kāda reģiona nāk apmeklētāji, un kādu saturu vislabprātāk lasa.

Pārzinis izmanto sistēmu Google Analytics, kas ļauj Pārzinim analizēt, kā apmeklētāji izmanto Vietni. Par to, kā darbojas Google Analytics pamatprincipi, iespējams uzzināt Google mājas lapā https://support.google.com/analytics/answer/1012034?hl=lten&ref_topic=6157800. Pārzinis izmanto savāktos datus savās tiesiskajās interesēs, lai uzlabotu izpratni par Vietnes apmeklētāju vajadzībām un uzlabotu pieejamību Pārziņa publiskotajai informācijai. Apmeklētājs jebkurā laikā var pārtraukt datu vākšanu Google Analytics, kā tas ir aprakstīts šeit: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/.

Serveris, kurā izvietota Vietne, var reģistrēt apmeklētāja nosūtītos pieprasījumus (izmantotā ierīce, pārlūkprogramma, IP adrese, piekļuves datums un laiks). Šajā punktā minētie dati tiek izmantoti tehniskiem nolūkiem: lai nodrošinātu Vietnes pienācīgu funkcionēšanu un drošību un izmeklētu iespējamos drošības incidentus. Šajā punktā minēto datu vākšanas pamats ir Pārziņa tiesiskā interese nodrošināt Vietnes tehnisku pieejamību un integritāti.

Sīkdatnes ir nelieli faili, kurus, katru reizi, kad apmeklētājs apmeklē Vietni, pārlūkprogramma saglabā apmeklētāja datorā tādā apmērā, kā norādīts apmeklētāja datora pārlūkprogrammas iestatījumos. Atsevišķas sīkdatnes tiek izmantotas, lai atlasītu un piemērotu apmeklētājam piedāvājamo informāciju un reklāmas, pamatojoties uz saturu, ko apmeklētājs aplūkojis agrāk, un tādējādi veidotu apmeklētājiem Vietnes lietošanu vienkāršu, ērtu un individuāli piemērotu. Papildu informāciju par sīkdatnēm, kā arī to dzēšanu un pārvaldīšanu, var iegūt mājaslapā www.aboutcookies.org

Vietne izmanto sīkdatnes, lai vāktu lietotāja IP adreses un pārlūkošanas informāciju un ļautu Vietnei atcerēties apmeklētāja izvēli. Sīkdatnes ļauj Pārzinim sekot līdzi Vietnes datu plūsmai un lietotāju mijiedarbībai ar Vietni – Pārzinis izmanto šos datus, lai analizētu apmeklētāju uzvedību un uzlabotu Vietni. Sīkdatņu izmantošanas tiesiskais pamats ir Pārziņa leģitīmā interese nodrošināt Vietnes funkcionalitāti, pieejamību un integritāti.

Apmeklētājs var kontrolēt un/vai dzēst sīkdatnes pēc savas izvēles. Plašāka informācija par šo procesu ir pieejama šeit www.aboutcookies.org. Apmeklētājs var izdzēst visas sīkdatnes, kuras ir viņa datorā, un lielāko daļu pārlūkprogrammu var iestatīt tā, lai tiktu bloķēta sīkdatņu ievietošana datorā. Apmeklētājs var atteikties no sīkdatnēm pārlūkprogrammas izvēlnē vai https://tools.google.com/dlpage/gaoptout. Lai veiktu nepieciešamos uzstādījumus, apmeklētājam nepieciešams iepazīties ar savas pārlūkprogrammas noteikumiem. Sīkdatņu bloķēšanas gadījumā apmeklētājam manuāli būs jāpielāgo iestatījumi ikreiz, kad tiks apmeklēta Vietne, turklāt pastāv iespējamība, ka daži pakalpojumi un funkcijas nedarbosies.

Statistikas datiem par Vietnes apmeklētājiem var piekļūt tikai tie Pārziņa darbinieki, kuri ir atbildīgi par tādu datu analīzi.

Ja nav noteikts citādi, sīkdatnes tiek glabātas, kamēr tiek izpildīta darbība, kādam nolūkam tās vāktas, un pēc tam tās tiek dzēstas.

Gadījumā ja Pārziņa Vietnē ir paraudzēta foruma vai komentāru iespēja, šādā gadījumā, Vietnē tiek saglabāti IP adrese, kā arī dati, ko norādījis pats apmeklētājs. Sīkdatnes, kas satur šos datus, Jūsu ērtībām (lai nākamreiz nebūtu jāraksta pa jaunu) var tikt saglabātas vienu gadu.


Nodrošina
SĪKDATNES NOSAUKUMS
IZMANTOŠANAS NOLŪKS
UZGLABĀŠANAS ILGUMS
Google Analytics
_ga
Izmanto, lai noteiktu tīmekļa vietnes unikālos apmeklētājus, piešķirot katram nejaušā kārtībā ģenerētu identifikatoru (“Google Universal Analytics” sīkdatne)
2 gadus no izveidošanas
Google Analytics
_gid
Izmanto, lai noteiktu tīmekļa vietnes unikālos apmeklētājus (“Google Universal Analytics” sīkdatne)
24 stundas no izveidošanas
Google Analytics
_gat_UA-39952253-1
Izmanto, lai samazinātu Google reģistrēto datu apjomu, ja ir liels lietotāju skaits tīmekļa vietnē (“Google Universal Analytics” sīkdatne)
1 minūti no izveidošanas

11. Trešo personu tīmekļa vietnes

Mēs, iespējams, sadarbosimies ar trešajām personām, kas ir pilnvaroti ievietot trešo personu sīkdatnes mūsu vietnēs vai mūsu pakalpojumus, lietotnēs un rīkos ar jūsu piekrišanu. Šie pakalpojumu sniedzēji ļauj mums nodrošināt jums labāku, ātrāku un drošāku tīmekļa vietnes lietošanas pieredzi. Ievērojiet, ka uz trešo personu sīkdatnēm attiecas trešo personu privātuma politika, tāpēc mēs neuzņemamies nekādu atbildību par šīm privātuma politikām.

Vietnē ir uzstādīts rīks "Facebook pixel". Šī rīka izmantošanas mērķis ir satura un reklāmu pielāgošana Facebook lietotājiem. Lai uzzinātu vairāk par Facebook privātuma politiku, noklikšķinot šeit https://www.facebook.com/about/privacy/. Tāpat jūs varat izmainīt reklāmas iestatījumus savā Facebook profilā.

12. Tiesības iesniegt sūdzību uzraudzības iestādei

Datu subjektam ir tiesības iesniegt sūdzību uzraudzības iestādei (Datu valsts inspekcijai). Dokumentus Datu valsts inspekcijā pieņem, izmantojot pastu, elektronisko pastu (ar drošu elektronisko parakstu parakstītus dokumentus), kā arī tos var atstāt Blaumaņa ielā 11/13, Rīgā, 1.stāva pastkastē. Datu valsts inspekcija pieņem elektroniskā pasta sūtījumus, kas saņemti uz elektroniskā pasta adresi info@dvi.gov.lv.

13. Privātuma politikas spēkā esamība

Mēs paturam tiesības laiku pa laikam izmainīt un papildināt šīs privātuma politikas saturu, lai precizētu aprakstu tam, kā mēs apstrādājam jūsu datus.

Ņemot vērā minēto, aicinām regulāri pārskatīt šo privātuma politiku, lai Jūs būtu lietas kursā par Jūsu personas datu apstrādi Vietnē.