Muskuļauto vectēvs – pirmās paaudzes Corvette

Amerikāņu autobūve ir slavena ar saviem V8 muskuļauto. Pavisam nesen Kurbads loģistikas centrā viesojās pirmās paaudzes Chevrolet “Corvette” automobilis, ko analoģiski varētu salīdzināt ar Arnoldu Švarcenegeru fitnesā.

ASV 1950. gadu sākums bija militāro virsnieku, pilotu un inženieru laiks. Nākot mājās no Eiropas un Klusā okeāna frontēm, šie adrenalīna pārpilnie vīrieši vēlējās remdēt savu ātruma apetīti. Pētot tālaika automobiļu specifikācijas, var secināt, ka tie visi bija graboši, smagi zvēri bez ātruma un saķeres līkumos.  Vīriem, kas ilgojās pēc bumbvedējos piedzīvotajām ekstremālajām sajūtām, vajadzēja pilnīgi citu piedāvājumu – ātru, stilīgu, bet budžeta ietvaros.

1953. gada pirmā Chevrolet “Corvette” bija atbilde uz šīm velmēm, iespējams, pat krietni vairāk. Konceptauto bija tik liela atsaucība Motorama izstādē, ka neatlika nekas cits kā vien uzsākt ražošanu. Bet tā pievilcīgās formas nevarēja ražot no tērauda laikietilpīgā ražošanas procesa dēļ, tāpēc dzima ideja veidot virsbūvi no stikla šķiedras bet šasiju veidot pēc kāpņu rāmja principa, kas kļuva par pamatu nākamajiem 75 gadiem ASV sporta automašīnu industrijā.

Šī 1961. gada versija aprīkota ar V8 dzinēju, kas attīsta 315 zs lielu jaudu. Šis modelis bija pirmspēdējais, kas piedzīvoja izmaiņas – jauns aizmugurējās daļas dizains, bamperi un apaļi aizmugurējie lukturi. Divus gadus vēlāk – 1963. gadā dzima “Corvette C2” jeb otrā paaudze.

1961. gada izlaidums tolaik maksāja aptuveni 4000 ASV dolāri, kas ir ekvivalents aptuveni 40000 ASV dolāru mūsdienās. Bet šobrīd šādu spēkratu cena svārstās robežās no 100000 līdz 250000 ASV dolāru, kas ir gana maz, ja salīdzina ar Ferrari vai citiem klasiskiem spēkratiem.