Pirktāko Eiropas un Latvijas automobiļu tops

2016. gada pirmajā pusgadā Eiropas vieglo automobiļu pirktāko automašīnu modeļu topa virsotnē jau otro gadu pēc kārtas ir Volkswagen “Golf”, bet Latvijā uzvaras gājienu turpina apvidus automašīna Nissan “Qashqai”.

VW “Golf” ir iekarojis pircēju simpātijas jau no brīža, kad automobiļa pirmā paaudze noripoja no konveijera 1975. gadā. Šī gada pirmajos piecos mēnešos Eiropā pārdoti 274483 jauni VW “Golf”. Arī 2015. gadā šis modelis bija neapšaubāms topa līderis ar 273438 pārdotām vienībām.

Šogad Eiropā tuvākais sekotājs ir vēl viens Volkswagen rūpnīcas kompakta klases automobilis – VW “Polo”, ko kā jaunu automašīnu izvēlējās 175264 klienti, par 100000 vienībām mazāk nekā “Golf”.

Latvijā līdera pozīcijā turas japāņu ražotāja Nissan “Qashqai” modelis ar 423 pārdotajām vienībām, vēlreiz apliecinot fenomenu, ka Latvijā ir lielākais apvidus auto īpatsvars starp Eiropas Savienības valstīm. Eiropas pirktākā automašīna “Golf” Latvijas tirgū ieņem trešo vietu. Modeļa stabilitāte un popularitāte klientu acīs ļauj automašīnai būt par visdaudzskaitlīgāko mūsu valstī – Latvijā ir reģistrētas 34793 vienības dažādu paaudžu VW “Golf”.

Latvijas dīleriem pašmāju tirgū nozīmīgas ir uzvaras valsts automašīnu iepirkumu konkursos, par ko liecina Opel “Mokka” pārdošanas rādītāji – pirmajā pusgadā reģistrēta 301 jauna šī modeļa automašīna. 217 iegādājās Latvijas Valsts policija. Līdz ar to “Mokka” dominē jūnija pārdošanas topā, kur otro vietu ieņem Renault “Trafic” ar 93 vienībām. 

Eiropas rangā dominē mazās kompaktklases automašīnas, ieņemot pirmās piecas vietas. Sestajā vietā ir apvidus klases automašīna Nissan “Qashqai” ar 122514 pārdotām vienībām, bet vispieprasītākā vidējās klases automašīna ir VW “Passat”, kas ierindojas topa devītajā vietā (115211 pārdoti eksemplāri).

Perioda kāpumi un kritumi

 VW “Polo” ar 6,2% izaugsmi 2016. gadā ir izdevies apsteigt iepriekšējo ranga vicelīderi Renault “Clio”, kam cieši seko Ford “Fiesta” un Opel “Corsa”.

Vislielāko kāpumu gada pirmajos mēnešos ir pieredzējis Audi “A4” – pārdošanas apjomi auguši par 27,3% jeb 15368 vienībām, bet no pārdotāko automašīnu TOP 20 vislielākais  tirgus daļas pieaugums ar 21,3% ir Opel Astra, Fiat Panda (19,2%) un Peugeot 208 (15%). Stingrus pamatus uzvaras gājienam Eiropā ar 63908 pārdotām automašīnām ir ielicis Hyundai “Tucson” 2016. gada modelis.

Vislielāko pārdošanas apjoma kritumu piedzīvojusi Renault “Megane”, kas pārdotas par 22,7% jeb 14632 vienībām mazāk, rangā noslīdot no 27. vietas uz 40. Sarežģītā ekonomiskā situācija Krievijā pamatīgi iedragājusi Lada “Granta” pārdošanas rādītājus – kritums par 24,5% (12747 automašīnas).

Latvijā no automašīnu modeļiem, kas 2015. gadā tika pārdoti vairāk nekā 100 vienībās, ievērojamu pieaugumu piedzīvojis mini klases neapšaubāmais līderis Fiat “500”. Pārdošanas apjomi pamatīgi palielinājušies arī Škoda “Octavia”, VW “Golf” un Toyota “Auris”. Pēdējo divu modeļu pozīcijas kompakta klasē gan apdraud 2016. gada jaunums – Peugeot “308”.

Ievērojamu izrāvienu 2016. gada pirmajā pusgadā gan Latvijā, gan Eiropā veikušas arī Audi automašīnas, īpaši jāuzsver Audi “Q5” un “A4” modeļi, kam pārdošanas apjomi attiecīgi palielinājušies par 33% un 42%.

Raksta tapšanā izmantoti CSDD, “Auto Asociācija”, EAMA (European Automobile Manufacturers Association) dati un statistika.