Raķete uz četriem riteņiem – Bugatti Veyron

Bugatti “Veyron”, pasaulē ātrākā sērijveida automašīna, kas spēj traukties ar neticamu ātrumu, viesojas “Kurbads” loģistikas centrā, lai dotos tālāk uz klienta galamērķi.

“Veyron” spēkratu vislabāk raksturo tituls – pasaulē ātrākā, ielas satiksmē legālā automašīna pasaulē. 431 km/h tāds ir pašreizējais ātruma rekords “Veyron Super Sport” modelim. Interesanti, ka rekorda fiksēšanai automašīnai ir jābrauc divos virzienos – turp un atpakaļ, lai izlīdzinātu vēja pretestības rādītājus. Lai sasniegtu maksimālo ātrumu, automašīna jāieslēdz īpašā “top-speed” režīmā. Virsbūve ieņem vēl aerodinamiskāku formu un tiek samazināts klīrenss.

Neprātīgo ātrumu nodrošina astoņu litru W16 dzinējs ar četrām turbīnām. W16 atšifrējas kā divi kopā saskrūvēti V8 dzinēji. Oficiālā jauda – 1001 ZS, lai gan viens no Bugatti projekta dalībniekiem Jens Šulenbergs saka: “Visi dzinēji ir jaudīgāki par 1010 ZS”. Automašīnas svars ir 1888 kg, kas to padara ļoti spēcīgu jaudas un svara attiecībā. Lai samazinātu svaru, automašīnas virsbūvē un struktūrā plaši lietotas karbona šķiedras un alumīnija detaļas. Apskatot automašīnu klātienē, pārsteidzoši, bet dimensijās tas ir pat mazliet īsāks nekā Porsche “911”.

Īpašs stāsts ir arī par automašīnas Michelin riepām. Viens komplekts maksā aptuveni 40000 eiro un ar to var nobraukt 10000 jūdzes garantijas ietvaros. Riepas spēj izturēt 15 minūtes, auto traucoties maksimālajā ātrumā, bet par to nav jāuztraucas, jo degvielas bāka būs tukša jau pēc 10 minūtēm.

Nosaukums “Veyron” sauszemes raķetei piešķirts par godu franču autosporta braucējam, kurš 1939. gadā uzvarēja leģendārajās Lemānas 24 stundu sacīkstēs ar Bugatti automobili.

Desmit ražošanas gadu laikā tikai 450 eksemplāri noripoja no konveijera rūpnīcā Molsheimā, Francijā. Mašīnas cena bija specifikācijai atbilstoša – klienti varēja iegādāties automašīnu par 1,5 miljoniem ASV dolāru.  Arī automašīnas 366 lappušu plašajā lietotāja rokasgrāmatā ir 190 ziņojumi ar virsrakstu “Uzmanību!”.