Sporta auto etalons – Jaguar E Type!

Jaguar “E Type” skaistuma, dinamikas un pieejamās cenas apvienojums izveidoja šo spēkratu par motoru kultūras ikonu, kura 1966. gada izlaidumu bija tas gods mums pārvadāt uz jauno galamērķi.

Lai arī, protams, automobiļu vērtēšana pēc dizaina ir ļoti subjektīva, tomēr lauvas tiesa no aptaujām par visskaistāko automobili pasaulē atzīst tieši šo modeli. Dizainu pēc aerodinamikas principiem zīmēja Malkolms Sajers, izmantojot Sera Viljama Liona padomus.  1961. gadā prezentētie “E Type” kupejas un kabrioleti izraisīja sensāciju sabiedrībā. Konkurentu Ferrari vadonis Enzo Ferrari šo auto jau tolaik nosauca “par visu laiku visskaistāko automobili.” Kompliments no šī kunga vien ir vēstures grāmatas ieraksta cienīgs.

“E Type” tehniski tika bāzēts uz sacīkšu Jaguar “D Type”, kas trīs gadus pēc kārtas piecdesmito gadu beigās svinēja uzvaru Lemānas 24 stundu sacīkstē. No 1961. līdz 1965. gadam modeļi bija aprīkoti ar 3,8 litru dzinēju, kas vēlāk tika aizstāts ar 4,2 litru sešcilindru motoru, kas piedāvāja palielinātu griezes momentu un dinamiskāku braukšanu, kļūstot par vispieprasītāko versiju “E Type” saimē, kas savu vērtību un cieņu nav zaudējusi arī šodien.

2014. gada beigās divi “E Type” kabrioleti izsolē tika pārdoti par 467 000 un 528 000 ASV dolāru. Kāds izcili rets eksemplārs ir pārdots arī par 7,37 miljoniem ASV dolāru. Cilvēki joprojām novērtē klasiski elegantu dizainu, sešu cilindru sitienu, komfortablu braukšanu garās distancēs, lielisku vadību un spēcīgu bremžu darbību.

Viens no visu laiku izcilākajiem auto, uz kuru arī pēc 50 gadiem atskatās cilvēki uz ielas.