Uz Kurbads autovedēja mūžīgi elegantais Mercedes-Benz 230 SL

Automašīnu transporta kompānija “Kurbads” ir pagodināta nogādāt galamērķī vācu autobūves giganta Mercedes-Benz vienu no visizcilākajiem modeļiem – “230 SL”, ko tā ziedu laikos iekāroja daudzas pasaules slavenības.

Kad 1963. gada Ženēvas auto izstādē Mercedes-Benz galvenais inženieris, profesors Dr. Nalingers norāva zilo auduma pārsegu no automašīnas, sanākušie mediji uzreiz saprata, ka autoražotājs piecdesmitos gadus ir atstājis tālu pagātnē, tā kā viņu priekšā bija apbrīnojami skaists auto.

Ja jums šāds auto piederēja 1963. gadā, jūs bijāt ievērojams cilvēks, kam visa pasaule ir vaļā. Nekas nav mainījies arī 2016. gadā. Jaudas, kvalitātes, drošības un dizaina kombinācija radīja elegantu automašīnu, ar kādu savā laikā izbraucienos devās tādas slavenības kā Odrija Hepberna, Džons Lenons un Tīna Tērnere, iespējams, kalpojot kā iedvesmas avots skaņdarbiem.

“230 SL” ir aprīkots ar 2,3l tiešās iešprices dzinēju ar sešiem rindā izvietotiem cilindriem, kas garantē 150 zs jaudu. Dzinējs duetā ar 4 pakāpju ātrumkārbu ļauj attīstīt 200 km/h lielu maksimālo ātrumu. Motora darbība nodrošināja vienmērīgu gaitas paātrinājumu un braukšanas komfortu, tomēr īpašnieki reizēm izsaka piezīmes par pārāk mazu jaudu zemo apgriezienu diapozonā. 

“Pagoda”, kā reizēm dēvē šo modeli tā jumta dizaina līdzības dēļ ar seno ķīniešu tempļiem, ir gana sportisks auto. Mercedes-Benz inženieris Rūdolfs Uhlenhauts Annemasse trasē nodemonstrēja tā spējas, uzrādot vienādu apļa laiku ar V12 Ferrari “250 GT”, kuru pilotēja F1 pilots Maiks Parks. Automobiļa kontā ir arī uzvara rallijā  “Spa-Sofia-Liege”.

Kopumā no 1963. gada līdz 1967. gadam tika saražoti 48902 automobiļi, no kuriem līdz mūsdienām ir saglabājušies aptuveni 18 tūkstoši. To cena atkarībā no tehniskā stāvokļa svārstās no 20 – 120 tūkstošiem eiro.

Adekvāta summa, ja ņemam vērā, ka reklāmas industrija uz šo auto skatās regulāri, kad tiek meklēts simbols, kas raksturo mūžīgi klasisku dizainu un bulvāru elegances augsto līmeni.