VW grupa sagrupējas lēcienam elektromobiļu ērā

VW grupa aizvien vairāk pārgrupējas stratēģiskai virziena maiņai uz elektroautomobiļu un bezpilota automašīnu ražošanu, kas nozīmē arī esošo ražošanas procesu restrukturizāciju un efektivitātes palielināšanu.

Volkswagen zīmols, lielākais Slovākijas privātais darba devējs un valsts lielākā rūpnīca, šogad plāno samazināt darbinieku skaitu valstī pirmo reizi kopš 2009. gada, pamatojot šo soli ar ceļu uz efektīvāku ražošanu. Volkswagen nodarbina aptuveni 14000 cilvēku Slovākijā. Vācu koncerns gan neatklāj, cik darbinieki tiks atbrīvoti. Slovākijas rūpnīcā tiks samazinātas arī maiņu skaits, kas atbildīgs par luksus klases SUV un mazo ģimenes auto būvniecību.

Kopējais saražoto automašīnu skaits gan tikai pieaugs, jo tiks uzlabota efektivitāte un automatizācija ražošanā. Volkswagen skaidro, ka reorganizācija saistīta ar mērķi par 30% palielināt efektivitāti līdz 2025. gadam. Ietaupījumi nepieciešami, lai ražošanu pielāgotu elektromobiļu un bezpilota automašīnu būvniecībai.

2018. gada beigās Volkswagen paziņoja, ka šobrīd notiek aktīvs darbs pie divu rūpnīcu pilnīgas pielāgošanas tikai elektromobiļu ražošanai, kā arī noslēgts sadarbības līgums ar uzņēmumu “SK Innovation” par akumulatoru piegādi. Vācu koncerns plāno dienā uzbūvēt 1500 bezizmešu automašīnu.

Bet premium auto zīmola Audi, viena no VW grupas divīzijām, vadība līdz 2022. gadam vēlas samazināt izdevumus par 15 miljardiem euro. Ietaupījums tiktu novirzīts pārejai uz elektromobilitātes spēkratu izstrādi un ražošanu. Izmaksu samazināšana ir ļoti būtiska VW pēc izmešu skandāla un piespriestajiem sodiem, tāpat investīcijas prasa arī iekšdedzes dzinēju pielāgošana atbilstoši jaunajiem piesārņojuma nosacījumiem. Audi ir investējis miljardiem euro Ungārijā, kur izveidota viena no lielākajām VW grupas rūpnīcām pasaulē.

Pielāgotajās rūpnīcās tiks ražoti “I.D.” jeb elektromobiļu sērijas automašīnas, kas būs balstītas uz pašreizējo konceptauto bāzes. Kā piemēram, “I.D.” modelis, kas būs Golf modeļa analogs, “I.D. VIZZION” sedans, “I.D. CROZZ” krosovers, kā arī “I.D. BUZZ” elektriskais minibuss, kura masu ražošanu paredzēts sākt 2022. gadā. Pašreizējo iekšdedzes dzinēju spēkratu būvniecība pakāpeniski tiks pārcelta uz citām grupas rūpnīcām.

Zināms, ka VW ir noslēdzis piegādes līgumus 48 miljardu ASV dolāru vērtībā ar pašreizējiem akumulatoru piegādātajiem – “CATL”, “Samsung SDI”, “LG Chem” un vairākiem citiem.

Pasaules lielākais autoražotājs jau tuvāko nākotni autobūvē saskata elektromobiļos!